نامه مخالفت ارتش عربستان با اعزام نیرو به سوریه+سند

ده نفر از فرماندهان بلندپایه نظامی ارتش عربستان با ارسال نامه‌ای به ولی‌عهد و وزیر کشور سعودی تاکید کردند که ارسال نیروی زمینی به سوریه، امنیت ملی عربستان را به خطر خواهد انداخت و پیامدهای خطرناکی را در پی خواهد داشت.


به نقل پایگاه اطلاع رسانی NTHNEWS و  برخی رسانه های یمنی، روز گذشته متن نامه ای از فرماندهان ارشد ارتش عربستان سعودی به امیر محمد بن نایف، ولی عهد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور در شبکه های اجتماعی منتشر گردید که در آن شکست دخالت نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف عربی در یمن، واهمه ی اصلی فرماندهان ارتش این کشور از ارسال نیروهای زمینی به سوریه به شمار آمده است.

در بخشی از این نامه که به امضای ده تن از شخصیت های نظامی بارز پادشاهی عربستان سعودی رسیده، آمده است: «ما کارشناسان نیروهای مسلح عربستان، از روی التزام به دین، پادشاه و وطن، به اطلاع می رسانیم اهداف عملیات طوفان قاطعیت به دنبال کوتاهی نیروهای زمینی و اوضاع پیچیده منطقه محقق نشده اند.»

در حالی که دولت سعودی‌ و به زبان سخنگوی نظامی این کشور سرتیپ احمد عسیری تأکید کرد که برگشتی از تصمیم ارسال نیروهای زمینی به سوریه وجود ندارد، فرماندهان ارتش سعودی در ادامه نامه خود اظهار داشتند: «ارسال نیروی زمینی به سوریه، امنیت ملی ما را به خطر خواهد انداخت و پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.»

امضاء کنندگان در پایان این نامه خواستار تجدید نظر در تصمیم نظامی گرفته شده درباره دخالت نظامی در سوریه شدند.

اسامی امضاء کنندگان نامه:

1. ارتشبد عبدالله بن على بن عبدالله النمله

2. ارتشبد صالح بن على بن محمد المحیا

3. ارتشبد علی بن محمد بن على الخلیفه

4. سرلشکر مریع بن حسن بن علی الشهرانی

5. سرلشکر عبدالرحمن بن عبدالله بن حمد المرشد

6. سرلشکر أسعد بن عبدالعزیز الزهیر

7. سرلشکر ماجد بن طلحاب بن حمد العتیبی

8. سرلشکر ناصر بن عبدالعزیز بن عبدالله العرفج

9. سپهبد عون بن علی بن أحمد الشمرانی

10. سپهبد علی بن هلهول بن جروان الأشجعی الرویلی

نکته قابل تامل در این نامه نگارش ان برای ولی عهد عربستان و نادیده گرفتن وزیر دفاع یعنی محمد بن سلمان به عنوان مافوق خود است. امری که نشان می دهد ژنرالهای عربستانی برخلاف ادعاهای وزیردفاع جوان از استراتژی نظامی وی تبعیت نمی کنند و با راه اندازی جنگ علیه یک کشور عربی دیگر شدیدا مخالف هستند.

روز قیامت چه کسانی پیامبر (ص) را نمی بینند؟

مژده همجواری با بزرگان دین در قیامت نیروی محرکی است برای انجام اعمال نیک و دوری جستن از اعمال ناپسند.
فرهنگ نیوز: همجواری با اهل بیت عصمت و طهارت و تحت توجهات حضرت قرار گرفتن، یکی از موضوعاتی است که در زندگی معنوی هر فردی نقش ایفا می کند. شاید یکی از تشویق های معنوی برای یک مسلمان، همجواری با این بزرگواران در قیامت باشد. به عبارتی مژده همجواری با بزرگان دین در قیامت نیروی محرکی است برای انجام اعمال نیک و دوری جستن از اعمال ناپسند. این موضوع را در ادعیه ای که از جانب معصومین به ما رسیده است نیز قابل مشاهده است.

در برخی  روایات اهمیت و جایگاه برخی اعمال نیک و دوری کردن از برخی گناهان را اینگونه برشمرده اند و مورد تاکید قرار داده اند که در این مجال به ذکر روایتی در این زمینه که در برنامه سمت خدا نیز توسط حجت الاسلام فرحزاد عنوان شد اشاره خواهیم کرد:

در روایت داریم که همسر پیغمبر(ص)  به ایشان عرض کرد: آیا در روز قیامت کسانی هستند که از دیدار جمال پیامبر (ص) محروم شوند:

پیامبر (ص) فرمودند: بله سه گروه هستند:

یکی کسانی که شراب خوار هستند. دوم کسانی که مورد عاق والدین قرار گرفته اند  و دسته سوم کسانی هستند که در دنیا نام من را بشنوند و صلوات بر محمد و آل محمد نفرستند.

3 سلاح مرگبار ارتش ایران

"طاهر"، "شاهر" و "باهر" سه سلاح مرگبار و در کلاس جهانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است که قدرت تخریب بالای اهداف ثابت و متحرک مورد نظر را دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، شاید برای بسیاری عجیب باشد که چرا یک تک تیرانداز ابهت و اهمیتی در حد یک دسته حرفه ای نظامی دارد.
 
یک اسنایپر ( تیرانداز از خفا، تک تیرانداز) کسی است که برای هر شلیک خود باید برنامه ریزی بسیار از ابعاد گوناگون شامل ، فاصله تا هدف، نوع هدف، استتار خود قبل و حین و بعد شلیک نماید و همین مساله سبب می شود که برای انتخاب و آموزش یک تک تیرانداز، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود تا از وی یک نیروی ویژه تمام عیار بسازد به خصوص که اغلب تک تیراندازها در ماموریت های ویژه و خطیر استفاده می شوند و عملا در جوامع نظامی امروزی نقشی که یک تک تیرانداز( اسنایپر، تیرانداز از خفا) بر عهده دارد برابری می کند با اهمیت افرادی که در نیروی مخصوص آموزش دیده و خدمت می کنند و به صورت تیمی و دسته ای وارد میدان رزم می شوند.
 
در عصر کنونی کشورهای مختلف استفاده از تک تیراندازان را در واحدهای رزم خود به دلایل تاکتیکی دارای اهمیت استراتژیک فراوانی می دانند؛ سابقه استفاده ارتش ایران از تک‌تیراندازها به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد. ایران اسلامی در آن زمان از دراگونف‌های روسی (قناسه) که طی عملیات‌های مختلف از ارتش بعثی به غنیمت گرفته بود، استفاده می‌کرد.
 
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
این سلاح توسط «ایوگینی فدروویچ دراگونف» اسلحه ساز کهنه‌کار روسی در اوائل دهه 1960 ساخته شد. مکانیزم عملکرد این سلاح بسیار شبیه به کلاشنیکف بوده و اکثر قطعات آن از روی این سلاح ساخته شده است. این سلاح انفرادی که طولی به میزان 1250 میلیمتر و برد گلوله آن با کالیبر 7 میلیمتری 1300 متر است در حال حاضر در خدمت ارتش روسیه و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است.
 
 
"طاهر" سبک‌ترین تک‌تیرانداز نزاجا با دقت فوق‌العاده
 
این سلاح  در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس 27 برای نخستین بار رونمایی شد و توسط یگان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. تک‌تیرانداز طاهر با کالیبر 7.62 بیش از 800 متر برد موثر داشته و قادر است اهداف زمینی را با دقت منحصربفرد مورد اصابت قرار دهد.
 
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
مکانیسم این سلاح با کمی تغییر نزدیک به سلاح‌های کالیبر 7 روسی است؛ که با وزنی کمتر از 5 کیلوگرم جزو سبک‌ترین سلاح‌های تک‌تیرانداز نزاجا محسوب می‌شود.
 
 
"شاهر" اولین تک‌تیرانداز ایرانی با کالیبر بالا
 
تفنگ ایرانی "شاهر" یکی از سلاح‌های جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه تک‌تیراندازهای کالیبر بالا است که وزنی حدود 22 کیلوگرم، طول 185 سانتی‌متر و برد موثر آن 3 هزار متر عنوان شده است.
 
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
با توجه به شرایط وزنی و فیزیکی تفنگ "شاهر" این سلاح برای اجرای عملیات موثر به 3 خدمه احتیاج دارد. همچنین کاربران اصلی این سلاح را عمدتا نیروهای عملیات ویژه که از آمادگی بدنی مناسبی برخوردارند، تشکیل می‌دهند.
 
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
براساس این گزارش سرعت گلوله‌های کالیبر 14.5 میلی‌متر که در این اسلحه مورد استفاده قرار می‌گیرد حدود هزار متر بر ثانیه است و قدرت تخریبی آن در مقایسه با فشنگ‌های 12.7 میلی‌متری که عمدتا در سلاح غربی استفاده می‌شود 60 درصد بیشتر است.
 
"شاهر" در مقایسه با نمونه غربی که توسط نظامیان آمریکایی در سطح منطقه با عنوان M107 مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت اجرای عملیات تا شعاع دو کیلومتری را دارد، از برد و دقت عمل بیشتری برخوردار است و قادر است علیه اهداف زمینی، هوایی چون خودروهای زرهی، سنگرهای بتنی، انواع بالگردها و نفرات دشمن تا شعاع 3 کلیومتری اجرای ماموریت کند.
 
نصب "شاهر" بر روی بالگردهای نزاجا
 
سلاح شاهر که در رزم زمینی نسبت به سلاح‌های کلاس خود از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است، توسط کارشناسان جهاد خودکفایی نزاجا در مهرماه سال جاری بر روی برخی بالگردهای این نیرو نصب شده، تا بر قابلیت‌های تهاجمی سامانه‌های بالگردی افزوده شود.
 
تست میدانی این سلاح بر روی بالگرد 206 با موفقیت انجام شد؛ امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است: در سال جاری (1394) اقدامات مؤثری جهت ارتقای سامانه‌های بالگردی انجام گرفته است؛ که مهمترین آن نصب سامانه‌های فرماندهی و کنترل و سلاح شاهر بر روی بالگردهای این نیرو است.
 
"باهر" مرگبارترین تک‌تیرانداز جهان
 
 گلوله‌های 23 میلی‌متری توپ تک‌تیرانداز باهر با قدرت آتشی که دارند قادرند به راحتی در بالگردهای عملیاتی و انواع زره‌پوش‌ها نفوذ کرده و آسیب‌های جدی را به این ادوات وارد کنند.
 
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
همچنین سنگرهای بتنی، برجک‌های دیده‌بانی، سامانه‌های راداری منصوب بر خودروهای زرهی پشتیبانی، دیش‌های دریافت اطلاعات و تقریبا هر آنچه یک نیروی زمینی در اختیار داشته باشد، به غیر از تانک‌های سنگین، در برابر این سلاح شانسی نخواهد داشت.
سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس
 
در پایان ذکر این نکته بسیار مهم است که در فضای کنونی و با توجه به آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام توان خود را در ایجاد جنگ های نیابتی و وکالتی در منطقه غرب آسیا و میان مسلمانان صرف می کنند، اهمیت استفاده از اسلحه های انفرادی در جنگ های تن به تن و چریکی، بیش از گذشته ملموس خواهد بود.

تهدیدهای تازه داعش ، این‌بار به سمت شرق

تازه‌ترین ویدیویی که به صورت آنلاین از گروه تروریستی داعش منتشر شده، فردی با پرچم سیاه را نشان می‌دهد که هند را تهدید می‌کند و خواهان کشیده شدن جنگ به هند است.

 روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: این فرد وابسته به گروه تروریستی داعش می‌گوید هم‌اکنون گروه داعش در سرزمین‌های سوریه و عراق حکومت می‌کند و دامنه حکومت آن به پاکستان، بنگلادش و هند نیز کشیده خواهد شد.

او افزود جریانی از هندوهای افراط‌گرا در هند در حال سازماندهی است تا هر مسلمانی که گوشت گاو بخورد را بکشند و این گروه از اسلام کینه دارند.

وی همچنین اعلام کرد که نخست‌وزیر هند (ناریندر مودی) از طرفداران افراطی هندوئیسم است و شرایط را برای بروز یک درگیری بزرگ در آینده با مسلمانان مهیا می‌کند.

وزیر جنگ اسرائیل: ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ با صنایع نظامی پیشرفته است


یعلون

وزیر جنگ رژیم صهونیستی ایران را یک قدرت منطقه‌ای بزرگ با صنایع نظامی پیشرفته دانسته و توافق اتمی ایران با غرب را عامل افزایش نفوذ کشورمان در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "موشه یعلون"، وزیر جنگ اسرائیل در گفتگو با روزنامه "دی ولت"، درباره ارزیابی خود از شرایط سوریه گفت: سوریه به نظر من مدت بسیار طولانی ناپایدار باقی می ماند. ما می توانیم از یک تخم مرغ املت درست کنیم اما نمی توانیم از یک املت تخم مرغ در بیاوریم. این ایده که ما می توانیم یک بار دیگر سوریه را متحد کنیم افکار واهی و پوچ است.

وی در ادامه گفت: این دیدگاه برای دستیابی به آتش بس ممکن است ایده خوبی باشد اما من آن را نمی بینم. روس ها تصمیم به ادامه حملات هوایی خود دارند.

یعلون برقراری آتش بس در سراسر سوریه را امکان پذیر ندانسته و در بخش دیگری از این گفتگو ایران را متهم به تلاش برای سلطه و برتری در سوریه کرده و گفت ایران تا به حال این هدف خود را در بغداد و در بیروت با کمک حزب الله بدست آورده است.

وزیر جنگ اسرائیل در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ما برای پیروزی بر داعش به نیروهای زمینی نیاز داریم و البته نه نیروهای زمینی غربی.

وی همچنین تاکید کرد که غرب باید همانند کردها سنی های میانه رو در سوریه را نیز تقویت کند تا به این ترتیب آن ها بتوانند از خود دفاع کنند.

یعلون در ادامه گفت: ایران امروز نفوذ در منطقه را بدست می آورد و این نتیجه توافق اتمی غرب با تهران است. ایران حالا می تواند اقتصاد خود را مدرنیزه کرده و پول زیادی به دست آورد و به این ترتیب سیستم های تسلیحاتی و موشکی جدید را ایجاد کند. موشک های ایران امروز به اروپا دسترسی دارند و زود یا دیر آن ها به موشک های دور بردی دست پیدا خواهند کرد که می تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

وی در ادامه از علایق مشترک اسرائیل با کشورهای عربی در منطقه سخن گفته و تصریح کرد که ایران برای ما یک دشمن مشترک است. در این میان نسبتا این مسئله آشکار شده است که مهم ترین اختلافات در منطقه بین سنی و شیعه وجود دارد.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه ایران را خطر بزرگتری نسبت به داعش برای اسرائیل ارزیابی کرده و گفت ما حدود 10 حمله تروریستی را از طرف سوریه و از بلندی های جولان تجربه کرده ایم.

این وزیر صهیونیست در ادامه گفت: ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای با صنایع نظامی پیشرفته است که سلاح در منطقه پخش می‌کند و گسترش می دهد. این در اصل نقض تحریم های سازمان ملل متحد است اما انکار و نادیده گرفته می شود.

وی در ادامه اینکه نزدیکی به ایران را به عنوان بخشی از راه حل ارزیابی کنیم باور نکرردنی دانسته و گفت: ایران در مرزهای ما قرار گرفته و نسبت به داعش برای ما دردسرهای بیشتری ایجاد می کند.

یعلون در بخش دیگری از این گفتگو از دلسردی سنی ها در منطقه سخن گفته و اینکه این احساس را دارد که نادیده گرفته می شوند و تاکید کرد که طبیعتا ایران از این شرایط سود می برد. وی گفت: من می دانم این استدلال وجود دارد که توافق اتمی می تواند یک گشایش جدید و دگرگونی شرایط را در ایران ایجاد کند. وی (به عنوان مثال) باز شدن شعبه های مک دونالد در تهران را بدون شانس ارزیابی کرده و آن را یک فکر پوچ دانست.

وی همچنین به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلی که همچنان ایرانی ها سر می دهند اشاره کرده و گفت: ما خوش شانس هستیم که تنها به عنوان یک شیطان کوچک در ایران مطرح هستیم. آمریکا برای ایرانی ها شیطان بسیار بزرگ تری است.

وزیر جنگ اسرائیل همچنین گفت: هیچ چشم اندازی برای تغییرات در ایران وجود ندارد.