رئیس یک گروه لابی عربستان سعودی در آمریکا تهدید کرد امیر قطر به دلیل حمایت از ایران و توهین به ریاض به سرنوشتی همانند محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر دچار خواهد شد. 

«سلمان الانصاری»، رئیس کمیته امور روابط عربستان و آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «به امیر قطر: با توجه به جانبداری شما از دولتافراطی ایران و توهین شما به خادم الحرمین الشریفین، می‌خواهم به شما یادآوری کنم که محمد مرسی همین کار را انجام داد و در نهایت منزوی و زندانی شد.»

 

طبق گزارش «میدل‌ایست‌آی»، این توئیت با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی رو به رو شد و عده زیادی از آنها آن را تهدیدی مستقیم علیه قطر و امیر این کشور دانسته‌اند. 

هفته گذشته به دنبال برگزاری اجلاس عربی-اسلامی و آمریکایی در ریاض تحت عنوان مبارزه با تروریسم، خبرگزاری قطر مطالبی را منتسب به امیر قطر درباره حمایت از ایران، حزب‌الله و حماس منتشر کرد که به دنبال آن تنشی در روابط بین عربستان و چند کشور عربی با قطر بوجود آمد.

گفته می‌شود کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات برخورد خوبی با امیر قطر در این اجلاس نداشته‌اند و بشدت نزد دونالد ترامپ بدگویی دوحه را کرده‌اند.

عربستان و متحدانش به دولت امریکا گفته‌اند که دوحه در حال حمایت از تروریسم است و همچنان از جماعت اخوان المسلمینحمایت می‌کند.

دیدار ترامپ و تمیم در ریاض نیز دیدار گرم و صمیمانه‌ای نبود و ترامپ هم از تمیم خواسته که کشورش در مبارزه با تروریسمفعال باشد.

از طرفی دیگر سران امارات نیز در ریاض در حاشیه اجلاس با ترامپ، اصلا با تمیم صحبت نکرده‌اند.