اسناد مبادلات تجاری ترکیه و داعش منتشر شد+عکس

- پس از اینکه رجب طیب اردوغان در پاسخ به اظهارات ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه دولت ترکیه روابط تجاری با گروه تروریستی دارد اعلام کرد چنانچه اسناد این امر را تایید کند از سمت ریاست جمهوری ترکیه کناره می کند، رسانه های روسیه با انتشار اسنادی که به صحت مواضع کرملین می پردازد، انتظار واکنش رئیس جمهور ترکیه را می کشند.
افشای اسناد مبادلات تجاری ترکیه و داعش + عکس
 نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک نیوز"، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که اگر خبر خرید نفت از داعش به دست ترکیه درست باشد، از سمت خود استعفا خواهد کرد. این اظهارات وی واکنشی به سخنان همتای روس خود در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی زمین در پاریس بود. ولادیمیر پوتین پیش تر از صحت وجود چنین استادی اطمینان کامل داشته است. 

بنابر این گزارش، تصاویر ماهواره ای و عکس های هوایی مقیاس واقعی تبادلات نفتی ترکیه با داعش را نشان می دهد.

پوتین در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست رهبران گروه 20 در آنتالیا گفت: من تصاویری را که از هواپیما گرفته شده است را نشان داده ام. این عکس ها مبادلات غیرقانونی نفت و فرآورده های نفتی را به وضوح نشان می دهد.

اسپوتنیک نیوز در ادامه نوشت: واقعیت موضوع این است که رئیس جمهور روسیه در مقابل قدرت های بزرگ اقتصادی جهان ایستاد و به طور صریح به آنان گفت: "من دقیقاً می دانم که نفت به کجا تزریق می شود".

تحقیقات گاردین نیز در چندین مقاله به انتقال نفت مناطق تحت تسخیر گروه تروریستی داعش به ترکیه پرداخته است. این روزنامه انگلیسی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) سال میلادی جاری نوشت: "پس از حملات هوایی جنگنده های آمریکا بر مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه طی ماه می (اردیبهشت و خرداد)، تبادلات مستقیم بین ترکیه و این گروه تروریستی غیرقابل انکار شد. در پی قتل "ابوسیاف"، یکی از مقامات بلند پایه داعشی در ارتباط با قاچاق نفت، یکی از مقامات اطلاعاتی غرب که آشنایی کامل با محل فعالیت ابوسیاف داشت عنوان کرد که این تبادلات غیرقابل انکار است".

گاردین در ادامه نوشت: "از اواسط سال 2013 میلادی، این عنصر تروریستی تونس (ابوسیاف) مسوول قاچاق نفت مناطق شرقی سوریه بوده است. بازار سیاه نفت به سرعت به منبع درآمد اصلی گروه ترویستی داعش تبدیل شد و ترکیه خریدار اصلی آن بود".

تصویری که از سکوهای نفتی در شهر کردنشین المالکیه واقع در شمال شرقی حسکه گرفته شده است
25 نوامبر سال 2013 میلادی (4 آذر 1392 هجری شمسی)

بنا به گزارش منابع خبری بین المللی شامل نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین، دیلی میل، بی بی سی، اسکای نیوز، سی ان ان ترک، هوریت دیلی نیوز، جمهوریه ترکیه و سایر خبرگزاری ها: دولت ترکیه تجهیزات نظامی گروه ترویستی داعش را تامین می کند، امکانات حمل و نقلی و لجستیکی در اختیار عناصر تروریسم قرار می دهد، به این افراد آموزش های نظامی و مراقبت های پزشکی می دهد. علاوه بر این، دولت اردوغان از طریق فروش نفت از داعش حمایت مادی می کند و نیروهای ارتشی خود را به کمک این گروه تروریستی می فرستد.

انهدام 500 کانتینر حمل نفت توسط جنگنده های روسیه



بلال اردوغان "پسر رجب طیب اردوغان" در کنار مقامات بلند پایه داعشی


بلال اردوغان "پسر رجب طیب اردوغان" در کنار عوامل فروش نفت گروه تروریستی داعش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.