راز حضور "تکاوران ارتش" در سوریه

سردار فلکی فرمانده تیپ فاطمیون مدافعان حرم گفت: افغان‌ها تحت فرماندهی نیروهای حاج قاسم از سقوط زینبیه و دمشق و فرودگاه ممانعت کردند و ریخته شدن خون این شیعیان افغان، ما را تحریک و وادار کرد که برویم و کمکشان کنیم.
س راز حضور
%

 سردار فلکی فرمانده تیپ فاطمیون مدافعان حرم گفت: افغان‌ها تحت فرماندهی نیروهای حاج قاسم از سقوط زینبیه و دمشق و فرودگاه ممانعت کردند و ریخته شدن خون این شیعیان افغان، ما را تحریک و وادار کرد که برویم و کمکشان کنیم.

 اول آن‌ها رفتند و پیشقراول بودند. فکر نکنیم ما ایرانی‌ها در سوریه می‌جنگیم. این مردان افغان هستند که آن‌جا تحت فرماندهی ما حماسه‌آفرینی می‌کنند.لشکر زینبیون که پاکستانی هستند، با فرماندهی برادران سپاهی عمل می‌کنند. لشکر فاطمیون، چندین تیپ دارد که برادران افغان هستند و حتی برادران سنی هم در این لشکر دیده می‌شوند. هدایت این لشکر هم با برادران سپاهی است.

 ارتش جمهوری اسلامی‌ احساس تکلیف کرد که در این عرصه نقشی داشته باشد. آنچنان که من می‌دانم، به حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌کنند که ما هم می‌خواهیم نقشمان را ایفا کنیم. حاج قاسم این موضوع را خدمت حضرت آقا گزارش می‌دهند و ایشان هم استقبال می‌کنند از این انگیزه حماسی و مقدس و الهی.

 تعدادی از برادران داوطلب یگان‌های مختلف ارتش که عمدتا از متخصصین رشته هوابرد بودند، اواخر بهمن سال 94 به سوریه اعزام شدند.

 من با فرمانده اعزام کننده‌ این‌ها در ایران صحبت کردم و می‌گفت: یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه از سیل موج درخواست‌کننده برای اعزام جلوگیری کرده و بر اساس تدابیر ستاد کل فقط تعداد لازم را اعزام کنم. و الا اگر من رهاشان می‌کردم، چندین لشکر داوطلب داشتیم.

 والله آدم‌هایی که از ایران یه سوریه می‌آیند، ماهی 100 دلار به عنوان عیدی بهشان می‌دهند. / مشرق

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.