بودجه میلیاردی پنتاگون برای تروریستهای تکفیری در سوریه


وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا از اختصاص بودجه یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری برای آموزش و تسلیح نیروهای مسلح عراق و گروه های تروریستی تکفیری وابسته به خود در سوریه خبر داده است.

 وزارت دفاع آمریکا از اختصاص بودجه یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری برای  آموزش و تسلیح نیروهای مسلح عراق و گروه های تروریستی تکفیری وابسته به خود در سوریه خبر داده است. بنابر این گزارش، وزیر دفاع آمریکا ساعتی پیش در کنفرانس مطبوعاتی به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور با اعلام خبر فوق از تخصیص مبلغ مذکور در بودجه سال ۲۰۱۸ آمریکا خبر داده است. به گفته وی از مبلغ یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلار حدود ۴۰۰ میلیون دلار به تسلیح گروه های تروریستی تکفیری وابسته به آمریکا در سوریه اختصاص دارد که قرار است به تسلیحات مدرن ضد زره، مهمات، یگانهای توپخانه و موشکی مجهز گردند.

بر اساس این طرح ۲۵ هزار تن از شبه نظامیان (شامل کردها و تروریستهای تکفیری ارتش آزاد) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش توسط ارتش آمریکا مورد اموزش و تجهیز نظامی قرار خواهند گرفت. اعلام اختصاص تجهیزات و کمک مالی برای گروه های تروریستی تکفیری و تجزیه طلب فعال در سوریه از سوی آمریکا در حالی صورت می گیرد که داعش در اثر عملیات های پی در پی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه و همچنین رزمندگان محور مقاومت ضمن از دست دادن بخشهای بسیار وسیعی از مناطق تحت اشغال، در بدترین وضعیت میدانی، نظامی و نیرویی بسر برده و از آن گذشته اختصاص بودجه مالی و تسلیحات برای گروه های شبه نظامی مزدور به معنای تلاش دولت آمریکا برای کلید زدن فتنه جدید پس از نابودی داعش ارزیابی می شود.

پیش‌تر سید حسن نصر الله دبیر کل مقاومت اسلامی "حزب الله" در سخنرانی هفته گذشته خود در واکنش به اعلام ائتلاف برای مبارزه با داعش از سوی امریکا و کشورهای حامی این گروه تروریستی تکفیری مانند عربستان سعودی ترکیه و قطر گفته بود داعش تا سال ۲۰۱۸ وجود خارجی نخواهد داشت که شما برای مبارزه با آن ائتلاف تشکیل بدهید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.